leopoldov.Virtualne.sk
Informačný portál o živote v meste a okolí

Telefónne čísla pre poruchy a havárie Leopoldov

Ekonomika

Euro posilnilo, výrazne ho podporil optimizmus Draghiho

NEW YORK 27. júna (WebNoviny.sk) - Euro v utorok oproti doláru posilnilo. Výrazne ho podporil šéf Európskej centrálnej banky Mario Draghi, keď prejavil optimizmus v súvislosti s budúcnosťou ekonomiky 19-člennej eurozóny. Odporúčame:Spoločná európska mena posilnila voči doláru Spoločná európska mena voči doláru stúpla na 1,1287 USD/EUR z pondelkovej uzatváracej úrovne 1,1181 USD/EUR. Americká mena stúpla oproti japonskému jenu, a to na 111,93 JPY/USD z hodnoty 111,89 JPY/USD. Pozitívnou správou z USA bolo to, že nálada spotrebiteľov krajiny sa v júni zlepšila. Viac k témam: dolár, ECB Európska centrálna banka, euro, Mario DraghiZdroj: Webnoviny.sk - Euro posilnilo, výrazne ho podporil optimizmus Draghiho © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Euro posilnilo, výrazne ho podporil optimizmus Draghiho

Google dostal rekordnú pokutu vyše dve miliardy eur, spoločnosť zvýhodnila vlastnú službu

BRUSEL 27. júna (WebNoviny.sk) - Európska komisia (EK) uložila americkému internetovému gigantu Google rekordnú pokutu v sume 2,42 mld. eur pre porušenie pravidiel hospodárskej súťaže v rámci prevádzkovania svojej služby porovnávania cien pri internetovom predaji. Odporúčame:Google predstavil nové plány na boj proti extrémistickému obsahu na webe EK v súvislosti so svojím utorkovým rozhodnutím uviedla, že "Google zneužil svoje dominantné postavenie internetového vyhľadávača na trhu tým, že poskytol nelegálnu výhodu inému svojmu produktu, a to službe porovnávania cien". EK rozhodla, že Google musí zneužívanie dominantného postavenia ukončiť do 90 dní. Ak žiadosti EK nevyhovie, hrozí mu pokuta do výšky 5 percent priemerného denného celosvetového obratu jeho materskej firmy Alphabet. Komisia uviedla, že Google "poskytol prominentné postavenie vo svojich vyhľadávacích výsledkoch svojej vlastnej službe porovnávania cien, pričom na nižšiu úroveň posúval konkurenčné služby". Odporúčame:Najhodnotnejšími značkami ostávajú Google, Apple a Microsoft Google tvrdí, že sa iba snaží usporadúvať výsledky svojho vyhľadávania spôsobom, ktorý spotrebiteľom uľahčuje nájdenie toho, čo chcú. "Budeme podrobne skúmať rozhodnutie Komisie, keďže uvažujeme o odvolaní sa," povedal viceprezident Googlu Kent Walker. Pokuta, ktorú EK Googlu uložila, je doteraz najvyššou európskou pokutou pre porušenie hospodárskej súťaže. Viac k témam: Európska komisia (EK), GoogleZdroj: Webnoviny.sk - Google dostal rekordnú pokutu vyše dve miliardy eur, spoločnosť zvýhodnila vlastnú službu © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Google dostal rekordnú pokutu vyše dve miliardy eur, spoločnosť zvýhodnila vlastnú službu

Tatry či Spiš sú pre Juhokórejčanov zaujímavé, Danko podporil zriadenie Hodvábnej cesty

SOUL 27. júna (WebNoviny.sk) – Predseda juhokórejského parlamentu Chung Sye-kyun sa v utorok stretol na bilaterálnom rokovaní s predsedom NR SR Andrejom Dankom. Okrem dokončenia diaľničného spojenia medzi Žilinou a Ostravou otvorili tému ďalších možných investícii. Odporúčame:Kórejčania chcú na Slovensku ďalej investovať, chýba im však dokončenie diaľnice medzi Žilinou a Ostravou Spoluprácu medzi Slovenskom a južnou Kóreou je možné podľa Andreja Danka rozšíriť aj v cestovnom ruchu. „Musíme hľadať nové možnosti spolupráce. Kórejčania majú záujem investovať aj do ďalších oblastí. Zaujíma ich napríklad geotermálna energia a naša stredoveká história,“ uviedol Danko s tým, že majú záujem spoznať Tatry, ale aj Spiš, Spišský hrad či Levoču. Podľa Danka je pre Slovensko šťastie, že Kórea nás objavila. „Automobilku nám závidia mnohé európske krajiny. Vzťah Slovenska s Kórejskou republikou môže byť príkladom spolupráce pre iné európske a ázijské krajiny,“ dodal s tým, že Kórea je pre SR strategickým partnerom. Z Európy prišli len traja predsedovia V Soule sa Danko v utorok okrem bilaterálnych rokovaní zúčastnil na druhom stretnutí predsedov parlamentov euro-ázijských krajín. Danka mrzí, že z Európy prišli len traja predsedovia parlamentov. Okrem slovenského aj český a maďarský. „Budem partnerov v Európe presviedčať o dôležitosti euro-ázijského partnerstva,“ zdôraznil vo svojom vystúpení s tým, že toto stretnutie má prispieť k zlepšeniu vzťahov medzi parlamentmi. Priama linka z Číny do Európy Danko tiež zdôraznil, že pre Slovensko je prioritou zriadenie takzvanej Hodvábnej cesty. Pracovná skupina pri ministerstve dopravy a výstavby k napĺňaniu Memoranda o porozumení SR - ČĽR pre podporu Hodvábnej cesty uskutočnila v marci v Číne obchodnú misiu. Jej cieľom boli rokovania s vyše tridsiatimi čínskymi logistickými spoločnosťami. Tie deklarovali záujem smerovať svoje pravidelné železničné linky do Európy cez Slovensko, ak sa preukáže bezproblémový tranzit cez Ukrajinu. Danko chce, aby sa ďalšie stretnutie predsedov parlamentov euro-ázijských krajín konalo v Európe, a to buď v Prahe, alebo v Bratislave. O organizáciu takéhoto podujatia však prejavilo záujem viacero krajín. Viac k témam: Andrej Danko, cestovný ruch, Južná Kórea, zahraniční investoriZdroj: Webnoviny.sk - Tatry či Spiš sú pre Juhokórejčanov zaujímavé, Danko podporil zriadenie Hodvábnej cesty © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Tatry či Spiš sú pre Juhokórejčanov zaujímavé, Danko podporil zriadenie Hodvábnej cesty

Kórejčania chcú na Slovensku ďalej investovať, chýba im však dokončenie diaľnice medzi Žilinou a Ostravou

SOUL 27. júna (WebNoviny.sk) – Predseda juhokórejského parlamentu Chung Sye-kyun požiadal v utorok na bilaterálnom rokovaní predsedu NR SR Andreja Danka o dokončenie diaľničného spojenia medzi Žilinou a Ostravou. Kórejské automobilky by tým mohli dosiahnuť diaľničné spojenie dvoch závodov. Odporúčame:Kia bojuje s nedostatkom pracovných síl, oslovila už tisíce nezamestnaných Chung Sye-kyun zároveň avizoval navýšenie kórejských investícií, pre ktoré je dokončenie diaľnice nevyhnutnosťou. Už v pondelok o dokončení diaľnice s Dankom hovorili predstavitelia spoločnosti Kia Motors. Podľa Danka je dôležité, aby NR SR uvoľnila dlhovú brzdu. Prisľúbil tiež zlepšenie legislatívy, ktorá sa týka výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Podľa podpredsedu NR SR Martina Glváča (Smer-SD), ktorý je členom slovenskej parlamentnej delegácie, Kórejčania na troch stretnutiach žiadali o väčšiu aktivitu pri budovaní diaľničného prepojenia medzi Žilinou a Ostravou. Odporúčame:Minister Richter oceňuje, že Kia zamestnáva ľudí z úradov práce a nie zo zahraničia Zdôraznil, že uvoľnenie dlhovej brzdy by mohlo byť na to zaujímavým prostriedkom, ktorým by slovenská strana vedela vyjsť v ústrety týmto požiadavkám. „Kórejčania potom vedia nasmerovať na Slovensko ďalšie investície,“ povedal Glváč. O uvoľnení dlhovej brzdy začala NR SR rokovať minulý týždeň. K diskusii sa vráti v septembri. Zavedenie investičnej výnimky pre vybrané projekty cestnej infraštruktúry je v období mimoriadne výhodných úverových podmienok podľa Juraja Blanára (Smer-SD), ktorý návrh predkladal, rozumným riešením financovania ich výstavby. Na zmenu pravidiel dlhovej brzdy je potrebná ústavná väčšina.   Viac k témam: diaľnice, Kia Motors SlovakiaZdroj: Webnoviny.sk - Kórejčania chcú na Slovensku ďalej investovať, chýba im však dokončenie diaľnice medzi Žilinou a Ostravou © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Kórejčania chcú na Slovensku ďalej investovať, chýba im však dokončenie diaľnice medzi Žilinou a Ostravou

Polovica zahraničného základného kapitálu slovenských firiem je z daňových rajov

Celkový objem slovenského kapitálu investovaného do základného imania tuzemských spoločností je bezmála 72,4 mld. eur. Štrnásť percent z neho pochádza od slovenských firiem so sídlom v niektorom z daňových rajov, no zároveň je to až polovica celkového zahraničného kapitálu upísaná v základnom imaní tunajších spoločností. Vyplýva to z analýzy poradenskej spoločnosti Bisnode. Aktuálne na Slovensku podniká presne 252 584 kapitálových spoločností, teda spoločností s ručením obmedzeným a akciových spoločností. Slovenské subjekty ovládajú kapitál vo výške 24,4 mld. eur, teda tretinu z celkového základného kapitálu slovenských firiem. Imanie slovenských podnikov pochádzajúce zo zahraničia je 21,2 mld. eur, pričom polovicu z neho vlastnia firmy so sídlom v daňových rajoch. Až 37 % objemu zahraničného kapitálu investovaného v základnom imaní slovenských firiem má podľa vyjadrení spoločnosti Bisnode neznámeho majiteľa. Pri objeme 26,7 mld. eur teda nie je možné určiť pravého vlastníka. Viac k témam: dane, ekonomika SRZdroj: Webnoviny.sk - Polovica zahraničného základného kapitálu slovenských firiem je z daňových rajov © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Polovica zahraničného základného kapitálu slovenských firiem je z daňových rajov

Termíny dostavby Mochoviec sa dodržia, šéf Slovenských elektrární o tom nepochybuje

BRATISLAVA 27. júna (WebNoviny.sk) - Najaktuálnejšie termíny dostavby tretieho a štvrtého bloku Atómovej elektrárne Mochovce by už mali byť naplnené. Je o tom presvedčený predseda predstavenstva Slovenských elektrární Bohumil Kratochvíl. „Toto sú prvé termíny, kedy je reálne, že to tak bude. "Mochovecká konštanta" by mohla prestať platiť. Nemám v súčasnosti žiadne pochybnosti, že by sa nastavené termíny nedodržali. V okamihu, keby som taký pocit mal, tak by sme na to museli rýchlo reagovať,“ povedal slovenským novinárom na konferencii Atomexpo 2017 v Moskve Kratochvíl. Ten je presvedčený, že sa dodrží už aj ostatne schválený rozpočet dostavby. Odporúčame:Slovenské elektrárne neplánujú zavrieť žiadnu svoju elektráreň K šéfovi slovenského dominantného výrobcu elektriny sa pridal aj generálny riaditeľ českej spoločnosti Škoda JS Jozef Perlík. Práve česká firma je jedným z kľúčových dodávateľov dostavby mochoveckých blokov. "Stavba pokračuje v princípe normálne podľa harmonogramu. V tejto chvíli sa na treťom bloku pripravujeme na „cold hydro“, ktoré verím, že by sa mohli podariť v tomto roku, minimálne zo strany Škoda JS. Na štvrtom bloku bola dokončená kontrolná montáž reaktora. Splnili sme ďalší míľnik z pohľadu našej subdodávky," uviedol Perlík. Prvé skúšky na treťom bloku už koncom roka Podľa neho do konca tohto roka je reálne, že sa na treťom bloku začnú neaktívne skúšky. „Nechcem hovoriť o konkrétnych mesiacoch, pretože tá stavba je živá. Originálne je to však naplánované na november a december. Myslím si, že sa to dá stihnúť," doplnil Perlík. Podľa neho po príchode nového investora do Slovenských elektrární, spoločnosti EPH, sa zlepšilo riadenie celého projektu. "Zmena je veľmi pozitívna. Došlo k zjednodušeniu riadenia. Prejavuje sa to každý deň na stavbe, takže my tú zmenu vnímame veľmi pozitívne a veríme, že to pomôže k tomu, aby práce bežali hladšie ako doteraz,“ konštatoval Perlík. Rozpočet  na dostavbu sa viackrát menil V dodržanie termínov dostavby verí aj vedúci oddelenia vedecko-technickej pomoci slovenskej firmy VUJE Martin Prachár. Inžinierska spoločnosť sa taktiež podieľa na dostavbe mochoveckých blokov. Podľa aktuálnych zverejnených údajov je tretí mochovecký blok dostavaný na 95,1 % a štvrtý na takmer 83,2 %. Po novom sa má tretí blok v Mochovciach uviesť do prevádzky ku koncu budúceho roka. Štvrtý blok by mali dokončiť o rok neskôr. Po začatí dostavby Mochoviec sa pritom hovorilo o rokoch dostavby 2012, respektíve 2013. Okrem termínov sa viackrát menil aj rozpočet dostavby jadrových blokov. Najnovší rozpočet na dostavbu je vo výške 5,4 miliardy eur. Podľa plánov z roku 2008 si pritom mala dostavba vyžiadať 2,8 miliardy eur. Odporúčame:Dostavba Mochoviec pomaly, ale predsa napreduje Slovenské elektrárne začali s dostavbou Mochoviec oficiálnym otvorením 3. novembra 2008. Slovenský dominantný výrobca elektrickej energie oficiálne podpísal kontrakty s hlavnými dodávateľmi dostavby Mochoviec, a to s českou spoločnosťou Škoda Jaderné strojírenství, ruskou firmou Atomstrojexport ( na dostavbe už nepracuje – pozn. red.), slovenskými podnikmi VUJE, Enseco, Inžinierske stavby Košice (na dostavbe už nepracuje – pozn. red.) a talianskou spoločnosťou Enel Ingegneria Innovazione začiatkom júna 2009. Nové jadrové bloky v Mochovciach budú mať po ich dokončení inštalovaný výkon po 471 megawattov, čo pokryje asi 13 % z celkovej spotreby elektriny na Slovensku. Viac k témam: Atómová elektráreň Mochovce, Slovenské elektrárneZdroj: Webnoviny.sk - Termíny dostavby Mochoviec sa dodržia, šéf Slovenských elektrární o tom nepochybuje © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Termíny dostavby Mochoviec sa dodržia, šéf Slovenských elektrární o tom nepochybuje

OZ KOVO nepovažuje kolektívnu zmluvu vo Volkswagene za úspech

BRATISLAVA 27. júna (WebNoviny.sk) – Odborový zväz KOVO nepovažuje za úspech výsledok novej kolektívnej zmluvy, na ktorej sa v nedeľu dohodli zamestnávateľ spolu s Modernými odbormi Volkswagen. Predseda OZ KOVO Emil Machyna síce podporil štrajkujúcich, ktorí požadovali vyššie mzdy, no výsledok vníma skepticky. Informoval o tom v tlačovej správe OZ KOVO. „Keď si to rozmeníme na drobné, tak to navýšenie v konečnom dôsledku predstavuje 5,5% na rok, keďže zmluva má byť uzatvorená na dva a pol roka. To je oproti ich pôvodnému návrhu, navýšiť mzdy o 16 percent na rok, zo strany MOV výrazný kompromis v neprospech zamestnancov,“ skonštatoval Machyna, podľa ktorého sa mzdy sa oproti pôvodným návrhom zamestnávateľa reálne zvýšia približne o 0,6 %. Odporúčame:Ide o historicky najvyšší rast platov, hodnotia odborári vo Volkswagene výsledky vyjednávania Moderné odbory Volkswagen sa s vedením podniku dohodli na zvýšení tarifných miezd o 4,7 % k 1. júnu, ďalších 4,7 % si zamestnanci pripíšu k 1. januáru 2018 a zvyšných 4,1 % od 1. novembra 2018 do 31. augusta 2019. Podľa Machynu je tiež otázne, či bol dobrý nápad uzatvoriť zmluvu na viac ako dva roky. Pripomenul, že tlak na zvýšenie miezd na Slovensku neustále rastie a s príchodom ďalšej automobilky Jaguar Land Rover budú mzdové nároky ešte výraznejšie, Aj preto sa podľa neho mala kolektívna zmluva uzavrieť na kratšie obdobie, aby zostal voľný vyjednávací priestor. „Po takomto nie celkom úspešnom kolektívnom vyjednávaní bude náročné upraviť vzťahy nielen medzi vedením a odbormi, ale aj medzi samotnými zamestnancami, nakoľko výbor MOV odsúhlasil konečný výsledok bez ich mandátu,“ uzavrel Machyna. Zobraziť fotogalériu k článku:Štrajk v automobilke Volkswagen Viac k témam: Moderné odbory Volkswagen, OZ KOVO, štrajk v automobilke Volkswagen Slovakia, Volkswagen SlovakiaZdroj: Webnoviny.sk - OZ KOVO nepovažuje kolektívnu zmluvu vo Volkswagene za úspech © SITA Všetky práva vyhradené.

logo OZ KOVO nepovažuje kolektívnu zmluvu vo Volkswagene za úspech

Vek odchodu do dôchodku sa predĺži o 63 dní

BRATISLAVA 27. júna (WebNoviny.sk) - Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR predložilo do pripomienkového konania návrh opatrenia, ktorým sa vek odchodu do dôchodku od 1. januára 2018 zvyšuje o 63 dní. Dôchodkový vek tak na budúci rok bude 62 rokov a 139 dní. "V súlade s cieľom zabezpečiť dlhodobú finančnú udržateľnosť dôchodkového systému sa od 1. januára 2018 upravuje dôchodkový vek v závislosti od vývoja priemernej strednej dĺžky života spoločnej pre mužov a ženy v aktuálnom dôchodkovom veku vyjadrenom v celých rokoch," uviedol rezort práce a sociálnych vecí. Od začiatku tohto roka sa dôchodkový vek zvýšil o 76 dní. Zvýšenie dôchodkového veku sa podľa ministerstva práce a sociálnych vecí bude v budúcom roku týkať približne 37,3 tisíca osôb. Neskorším odchodom do penzie sa podľa rezortu zníži príjem týchto osôb zo Sociálnej poisťovne v budúcom roku v priemere o 1 026 eur. „Poistenci, ktorí odídu do dôchodku v roku 2018, však strávia v priemere na dôchodku rovnaké obdobie ako poistenci, ktorí odišli do dôchodku v rokoch 2014 a 2015 a teda im bude vyplatený v priemere ten istý počet dôchodkov,“ upozornilo ministerstvo. Vek odchodu do dôchodku sa od roku 2017 každoročne predlžuje o určený počet dní, ktorý sa stanovuje v závislosti od vývoja priemernej strednej dĺžky života spoločnej pre mužov a ženy zistenej Štatistickým úradom SR. Toto opatrenie zaviedla bývalá vláda Roberta Fica ešte v roku 2012. Viac k témam: dôchodcovia, dôchodkový vek, Ministerstvo práce sociálnych vecí a rodiny SRZdroj: Webnoviny.sk - Vek odchodu do dôchodku sa predĺži o 63 dní © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Vek odchodu do dôchodku sa predĺži o 63 dní

Ceny ropy sa zvýšili, zlato oslabilo

NEW YORK 27. júna (WebNoviny.sk) - Ceny ropy v pondelok posilnili. Ľahká americká ropa si prilepšila o 37 centov čiže o 0,9 percenta a uzavrela na úrovni 43,38 USD za barel. Severomorská ropa Brent, ktorej cena slúži ako medzinárodná referenčná cena, zdražela o 29 centov čiže o 0,6 percenta na 45,83 USD za barel. Zvýšila sa aj veľkoobchodná cena benzínu na americkom trhu, a to o 1 cent na 1,44 USD za galón. Vykurovací olej si pripísal tiež 1 cent a stúpol na 1,38 USD za galón. Drahým kovom sa v úvode týždňa nedarilo. Cena zlata sa znížila o 10 USD a uzavrela na úrovni na 1 246,40 USD za uncu. Striebro oslabilo o 8 centov na hodnotu 16,57 USD za uncu. Viac k témam: ropa, zlatoZdroj: Webnoviny.sk - Ceny ropy sa zvýšili, zlato oslabilo © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Ceny ropy sa zvýšili, zlato oslabilo

Spoločná európska mena posilnila voči doláru

NEW YORK 26. júna (WebNoviny.sk) - Euro v pondelok oproti doláru posilnilo. Nemecký inštitút Ifo totiž informoval, že index ekonomickej dôvery v krajine, ktorý zostavuje, v júni stúpol na rekordných 115,1 bodu z májovej úrovne 114,6 bodu. Nemecká ekonomika, ktorá je najväčšou v Európe, v prvom štvrťroku medzikvartálne posilnila o 0,6 percenta. Prieskum inštitútu Ifo naznačuje ďalšie zrýchlenie rastu v druhom štvrťroku. Spoločná európska mena voči doláru posilnila na 1,1211 USD/EUR z piatkovej uzatváracej úrovne 1,1199 USD/EUR. Dolár však vzrástol oproti japonskému jenu na 111,47 JPY/USD z hodnoty 111,26 JPY/USD. Viac k témam: dolár, euro, jenZdroj: Webnoviny.sk - Spoločná európska mena posilnila voči doláru © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Spoločná európska mena posilnila voči doláru

Kia bojuje s nedostatkom pracovných síl, oslovila už tisíce nezamestnaných

ŽILINA 26. júna (WebNoviny.sk) - Automobilový závod Kia pri Žiline zápasí v poslednom období s vysokou fluktuáciou zamestnancov, v horizonte jedného roka preto potrebuje nájsť 500 nových ľudí k výrobným linkám. „Situácia na trhu práce je podstatne iná, ako bola pred niekoľkými rokmi. Pred tromi-štyrmi rokmi sme mali fluktuáciu na úrovni 15- 20 ľudí mesačne, teraz je niekoľkonásobne vyššia. Práve preto potrebujeme zabezpečiť, aby sme mali dostatok ľudí v jednotlivých výrobných halách,“ vysvetlil vedúci personálneho oddelenia spoločnosti Kia Motors Slovakia Marián Lakatoš. V spolupráci s úradmi práce oslovila automobilka od apríla už 2 100 nezamestnaných, z nich 1 200 absolvovalo aj pohovor a 260 dostalo aj pracovnú ponuku. Reálne však do závodu nastúpilo len 70 z nich a dodnes vydržalo pracovať iba 34. „Ten záujem a tá ochota pracovať je naozaj veľmi nízka. Ako náhle prijímame ľudí, ktorí sú dlhodobejšie nezamestnaní, potrebujeme podstatne viac času, sily, priestoru aj financií venovať na ich zaškolenie. V najbližšej dobe pripravujeme s úradom práce v Žiline program REPAS, kde chceme počas jedného mesiaca intenzívnejšie zaškoľovať a trénovať týchto ľudí na našej linke, aby nadobudli základné manuálne zručnosti, pretože to je presne to, čo tým ľuďom, ktorí sú dlhodobo nezamestnaní, chýba,“ dodal Lakatoš. Automobilový závod v Tepličke nad Váhom pri Žiline tradične uprednostňuje ľudí zo žilinského regiónu. Minulý mesiac však manažment rozhodol, že v spolupráci s úradmi práce budú oslovovať a zaškoľovať aj záujemcov o prácu zo vzdialenejších regiónov a automobilka im bude prispievať na ubytovanie. V najbližších týždňoch pripravujú pohovory pre nezamestnaných napríklad z Kežmarku, Starej Ľubovne, Lučenca či Revúcej. Automobilka ale popritom začína skúšať aj Bulharov. „Tento mesiac tu máme prvých 20 občanov Bulharska. Je to čisto na to, aby sme vyskúšali, ako sa dokážu integrovať medzi našich zamestnancov, ako dokážu vojsť do toho pracovného tempa. Ale nie je to naša priorita, len musíme mať vyskúšané všetky zdroje, nemôžeme si dovoliť to, že nám budú chýbať zamestnanci a potom tým budú trpieť naši súčasní zamestnanci,“ uzavrel Lakatoš. Viac k témam: automobilka, Kia Motors Slovakia, nezamestnaní, ŽilinaZdroj: Webnoviny.sk - Kia bojuje s nedostatkom pracovných síl, oslovila už tisíce nezamestnaných © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Kia bojuje s nedostatkom pracovných síl, oslovila už tisíce nezamestnaných

3 nástroje, ktoré udržia vaše financie pod kontrolou

Svoj manažment financií si dnes môžete jednoducho strčiť do vrecka. Bratislava, 26.6.2017 ( WBN/PR ) - Prehľad o svojej celkovej finančnej situácii si v súčasnosti viete urobiť rýchlo a jednoducho. Existujú totiž rôzne funkcionality, ktoré vám dokážu vyhodnotiť v čase, ako na tom ste. Jedna z nich sa volá MaFin. Ide o skratku pre manažment financií, ktorý máte vždy po ruke, teda v prípade, že ste klienti Tatra banky. MaFin totiž nájdete priamo v Internet bankingu a v mobilnej aplikácii Tatra banka. MaFin tvoria tri nástroje, vďaka ktorým budete vedieť, aké príjmy a výdavky ste mali v minulosti, aký je váš aktuálny stav majetku a akú finančnú rezervu si máte vytvoriť do budúcnosti, aby ste dokázali naplniť svoje ciele. Prvým nástrojom je Spending report, interaktívny prstencový graf, na ktorom sú farebne zobrazené kategórie a ich percentuálny podiel na celkových mesačných výdavkoch. Skvelou vychytávkou je aj možnosť stanoviť si finančný strop na jednotlivé položky. Pri prekročení limitu vás Spending report automaticky upozorní, že míňate viac ako ste plánovali. Napríklad za oblečenie chcem mesačne minúť maximálne 200 €, nastavím si limit na túto položku v Spending reporte a pri jej dosiahnutí sa pri danej položke zobrazí výkričník. Druhým užitočným nástrojom je Bilancia majetku a záväzkov, vďaka ktorej získate celkový obraz o vašej finančnej situácii. Navyše, do prehľadu si môžete pridať aj váš majetok mimo Tatra banky, napríklad auto, nehnuteľnosť, ako aj záväzky, napríklad leasing, alebo pôžičku od kamaráta. Prehľad o celkovej finančnej situácii tak máte dostupný na jednom mieste a kedykoľvek ho budete potrebovať. Tretím a veľmi obľúbeným nástrojom sú Ciele, ktoré vám umožnia plánovať si svoju finančnú budúcnosť aj na niekoľko rokov dopredu. Pomôžu vám nastaviť si svoje osobné ciele ako napríklad kúpa auta alebo sporenie na lepší dôchodok a následne sledovať ich plnenie. Poskytnú vám údaje a tipy, koľko peňazí budete na splnenie svojho sna potrebovať a ako dlho si budete na svoj sen šetriť. Svoj cieľ si môžete plniť cez peniaze, ktoré máte na bežnom, či sporiacom účte alebo cez iné produkty vašej alebo ktorejkoľvek inej banky. Pokiaľ plnenie cieľa nebude prebiehať podľa plánu, klienta na to táto funkcionalita graficky upozorní. Zistiť viac Viac k témam: bilancia, ciele, finančná situácia, manažment financií, Spending report, Tatra Banka, záväzkyZdroj: Webnoviny.sk - 3 nástroje, ktoré udržia vaše financie pod kontrolou © SITA Všetky práva vyhradené.

logo 3 nástroje, ktoré udržia vaše financie pod kontrolou

Ide o historicky najvyšší rast platov, hodnotia odborári vo Volkswagene výsledky vyjednávania

BRATISLAVA 26. júna (WebNoviny.sk) - Zástupcovia Moderných odborov Volkswagen (MOV) sú s výsledkom kolektívneho vyjednávania spokojní, podľa nich ide o historicky najvyšší rast platov. Uzatvorenie novej dohody v automobilke Volkswagen Slovakia na viac ako dva roky zas podľa zamestnávateľa udrží stabilné pracovné miesta pre tisíce zamestnancov. Na vôbec najdlhšie platnej kolektívnej zmluve v histórii podniku, ktorá trvá od 1. júna 2017 do 31. augusta 2019, sa dohodli s odborármi po šesťdňovom ostrom štrajku. Odporúčame:Štrajk vo Volkswagene sa skončil, odbory vybojovali zamestnancom lepšie podmienky "Dohoda podčiarkuje náš postoj, ktorý hovorí o tom, že neponúkame len dobré mzdy a podmienky, ale dohodou sme zabezpečili, aby naši pracovníci mali prácu o päť aj desať rokov. Máme radosť, že vyjednávací tím odborov, ktorý nastúpil v inom zložení, to videl rovnako. Je nám však ľúto, že na tomto pozadí došlo k zbytočnému štrajku," uviedol v pondelok na tlačovom brífingu predseda predstavenstva spoločnosti Ralf Sacht. Podľa zamestnávateľa je totiž výsledná dohoda podobná tej, ktorú predložil odborárom ešte v apríli tohto roka. Platy sa zvýšia o 14,12 percenta Odborári sa voči tomuto vyhláseniu zásadne ohradili. "Nie je to pravda," vyhlásil krátko po brífingu vedenia predseda MOV Zoroslav Smolinský. Konečná dohoda podľa neho priniesla historicky najvyšší rast platov. Tabuľkové tarifné mzdy sa zvýšia o 4,7 % k 1. júnu, ďalších 4,7 % si zamestnanci pripíšu k 1. januáru 2018 a zvyšných 4,1 % od 1. novembra 2018 do 31. augusta 2019. Zobraziť fotogalériu k článku:Štrajk v automobilke Volkswagen Celkovo sa tak platy zamestnancov v automobilke zvýšia o 14,12 %. Zo zmluvy tiež vyplýva, že sa zrušia tarifné triedy 1 a 2. Noví zamestnanci budú od 1. augusta tohto roka nastupovať s tarifnou triedou 3, pričom doterajší zamestnanci v tarifnej triede 1 a 2 budú preradení automaticky do tarifnej triedy 3. Pôvodných dvanásť tarifných tried sa zníži na desať, čím podľa Smolinského chceli motivovať pracovníkov, ktorí v závode pracujú aj viac ako desať rokov, no nemali už garantovaný postup do vyššej tarifnej triedy. "Naša najpočetnejšia trieda bola 6, očakávame, že po tejto zmene v odmeňovacom systéme to bude trieda 7, prípadne 8," vyhlásil Smolinský. Nárast taríf sa nebude týkať len kmeňových zamestnancov, polepšia si aj všetci zamestnanci, ktorí do fabriky nastúpili cez personálnu agentúru. Dostanú aj jednorazovo po 500 eur Okrem zvýšenia tarifných platov zamestnávateľ vyplatí v júni tohto roka všetkým zamestnancom bez ohľadu na tarifné triedy jednorazovú platbu vo výške 500 eur. V rokoch 2018 a 2019 dostanú zamestnanci jeden deň dodatočnej dovolenky za predpokladu platnosti dohody o konte pracovného času. Volkswagen tiež vyplatí náhradu príjmu počas prvých troch dní pracovnej neschopnosti vo výške 40 % priemernej mzdy. Zvýši sa tiež príspevok pre dobrovoľných darcov krvi. Odporúčame:Štrajk zamestnancov Volkswagen je podľa Fica legitímny, koncern by mal vyplácať rovnaké platy "S výsledkom sme maximálne spokojní," zhodnotil Smolinský, aj napriek tomu, že sa im nepodarilo presadiť požiadavku zvýšenia prestávky o päť minút. Ostrý štrajk, ktorý začal v utorok 20. júna, sa tak skončil, zamestnanci nastúpili v pondelok na rannú zmenu. Do štrajku sa v prvý deň zapojilo 5 500 ľudí, celkový počet štrajkujúcich odborári ešte upresnia. Podľa odhadov Smolinského to bude viac ako 8 500 zamestnancov. Viac k témam: Moderné odbory Volkswagen, štrajk v automobilke Volkswagen Slovakia, Volkswagen SlovakiaZdroj: Webnoviny.sk - Ide o historicky najvyšší rast platov, hodnotia odborári vo Volkswagene výsledky vyjednávania © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Ide o historicky najvyšší rast platov, hodnotia odborári vo Volkswagene výsledky vyjednávania

Železnice posilnia bezpečnosť pri zatváraní dverí na vlaku

BRATISLAVA 26. júna (WebNoviny.sk) - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) posilňuje bezpečnosť pri zatváraní dverí na vlaku. Do niekoľkých desiatok vozňov so staršími, takzvanými zalamovacími dverami namontuje vo vlastnej réžii signalizáciu zatvorenia nástupných dverí. Vlakvedúci sa vďaka nej ešte pred odchodom vlaku bude môcť ľahko presvedčiť, či sú všetky dvere zatvorené, informoval v pondelok štátny osobný vlakový dopravca. Investícia bude stáť niekoľko stotisíc eur. Vnútorná signalizácia zatvorenia nástupných dverí upozorní cestujúcich na zvýšené nebezpečenstvo v prípade mechanicky nezaistených dverí počas jazdy vlaku. Do časti vozňov bude doplnené aj blokovacie zariadenie. Vo viacerých vozňoch budú vymenené celé dvere. "Bezpečnosť cestujúcich je potrebné stále zvyšovať. Podobné otázky riešia železniční dopravcovia aj v iných krajinách," povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. Rozsvietený indikátor oznámi nezatvorené dvere V nových alebo modernizovaných vozňoch je zatváranie dverí elektronické - cestujúci či vlakvedúci stlačí tlačidlo, alebo sa zatvoria sami. V starších vozňoch však treba dvere zatvoriť manuálne. Signalizáciu dverí zabezpečí LED indikátor, umiestnený na vonkajšej bočnici vozňa. Rozsvietený indikátor oznámi nezatvorené dvere na jednej zo strán vozňa. Zhasnutý indikátor bude signalizovať, že dvere sú mechanicky zaistené voči otvoreniu. "LED indikátor bude svietiť v blízkosti nástupných dverí aj zvnútra. Oranžové svetlo označí poruchu blokovania, resp. že vozeň nemá inštalované blokovanie dverí od určitej rýchlosti vozňa. Červené zas, že dvere nie sú správne zatvorené a zaistené," uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Signalizácia bude aj v ďalších vozňoch Zhasnutý indikátor teda vždy znamená, že všetko je v poriadku. Jeden vozeň po doplnení signalizácie dverí v opravovni vozňov Bratislava má ZSSK už k dispozícii. Po overení funkčnosti a praktických testoch bude signalizácia inštalovaná aj do ďalších vozňov. V tomto roku ZSSK plánuje inštalovať signalizáciu zatvorenia nástupných dverí do tridsiatich osobných vozňov. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné InterCity vlaky bez podpory štátu. Viac k témam: vlaky, ZSSK Železničná spoločnosť SlovenskoZdroj: Webnoviny.sk - Železnice posilnia bezpečnosť pri zatváraní dverí na vlaku © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Železnice posilnia bezpečnosť pri zatváraní dverí na vlaku

Slovenské elektrárne neplánujú zavrieť žiadnu svoju elektráreň

BRATISLAVA 26. júna (WebNoviny.sk) - Slovenské elektrárne v súčasnosti neuvažujú nad zavretím žiadnej svojej elektrárne. „Neexistuje žiadny konkrétny plán na zavretie ktorejkoľvek našej elektrárne, ale život špeciálne dvoch našich uhoľných elektrární (v Novákoch a vo Vojanoch - pozn. red.) bude závisieť na tom, aké budú podmienky na trhu,“ povedal slovenským novinárom na konferencii Atomexpo 2017 v Moskve predseda predstavenstva Slovenských elektrární Bohumil Kratochvíl. Životnosť nováckej tepelnej elektrární bude podľa neho taktiež závisieť od systému podpory ťažby domáceho uhlia určeného na výrobu elektriny. Slovenský dominantný výrobca elektriny taktiež v blízkej budúcnosti neplánuje postaviť novú elektráreň. Prioritou podľa Kratochvíla nateraz zostáva dostavať tretí a štvrtý blok Atómovej elektrárne Mochovce. „Určite sa však budeme pozerať na prechod niektorých elektrární, pokiaľ to bude možné, z klasického paliva na obnoviteľné zdroje energie. Je to téma, ktorá by mohla v budúcnosti veľmi rezonovať. Je to jedna z možností, o ktorých sa budeme určite baviť, ale je to samozrejme potom otázka nájsť správneho partnera a taktiež otázka financovania,“ konštatoval Kratochvíl. Slovenské elektrárne produkujú vyše 70 percent z celkovej výroby elektriny na území Slovenska. Prevádzkujú energetické zdroje s inštalovaným výkonom vyše 4 100 megawattov. Vlastnia 31 vodných, dve atómové, dve tepelné a dve solárne elektrárne. Vlastníkom akcií Slovenských elektrární sú Slovenská republika s podielom 34 % a spoločnosť Slovak Power Holding BV s podielom 66 %. V nej má 50-percentný podiel Energetický a průmyslový holding. Ďalších 50 percent je vo vlastníctve skupiny Enel. Viac k témam: energetika, Slovenské elektrárneZdroj: Webnoviny.sk - Slovenské elektrárne neplánujú zavrieť žiadnu svoju elektráreň © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Slovenské elektrárne neplánujú zavrieť žiadnu svoju elektráreň

Sociálna poisťovňa si bude vymáhať pohľadávky sama, dlžníci nebudú zaťažení exekučnými trovami

BRATISLAVA 26. júna (WebNoviny.sk) - Sociálna poisťovňa (SP) si začne od začiatku júla zabezpečovať vymáhanie pohľadávok svojimi zamestnancami. Informovala o tom riaditeľka odboru pohľadávok Sociálnej poisťovne Anna Šurinová. Novela zákona o sociálnom poistení Zmenu spôsobu vymáhania pohľadávok poisťovni ukladá novela zákona o sociálnom poistení. Doteraz poisťovňa vymáhala pohľadávky v exekučných konaniach, alebo ich prevádzala do mandátnej správy. Odporúčame:Sociálna poisťovňa plánuje prekročiť rozpočet o desiatky miliónov eur, ministerstvo žiada vysvetlenie Voči právnickým osobám bude SP vymáhať pohľadávky prikázaním pohľadávky z účtu v banke a voči fyzickým osobám k tomuto spôsobu pribudne zrážka zo mzdy a zrážka z dávok, ktoré vypláca samotná poisťovňa. Zmena sa bude týkať len vymáhania nových pohľadávok poisťovne. Poisťovňa podľa Šurinovej v súvislosti s pohľadávkami vydáva ročne okolo 300 tisíc rozhodnutí a na súdoch má okolo 430 tisíc neukončených exekučných konaní, ku ktorým pribúda ročne 70 tisíc až 90 tisíc exekučných konaní. Po zmene vo vymáhaní pohľadávok poisťovňa podľa nej už nebude významným veriteľom na trhu s exekúciami. Dlžníci nebudú zaťažení exekučnými trovami Pri vymáhaní pohľadávok bude poisťovňa spolupracovať s bankami. Dostane sa tak k číslam účtov a zostatkom na účtoch jej dlžníkov, pričom z týchto účtov získa peniaze prikázaním pohľadávky v prospech poisťovne. Dlžníci poisťovne tak už nebudú zaťažení exekučnými trovami, odbremenia sa súdy a proces vymáhania pohľadávok sa zrýchli. Poisťovni však podľa Šurinovej naďalej zostane možnosť podať návrh na exekúciu, ak sa nájde iný majetok dlžníka. V súvislosti s vymáhaním pohľadávok sa však zvýšia náklady SP súvisiace so zabezpečením informačného systému na vymáhanie pohľadávok, komunikáciou s bankami a mzdami zamestnancov. Do konca tohto roka má totiž poisťovňa prijať 66 nových zamestnancov. Viac k témam: Sociálna poisťovňaZdroj: Webnoviny.sk - Sociálna poisťovňa si bude vymáhať pohľadávky sama, dlžníci nebudú zaťažení exekučnými trovami © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Sociálna poisťovňa si bude vymáhať pohľadávky sama, dlžníci nebudú zaťažení exekučnými trovami

Bakalársky titul je pre väčšinu vysokoškolákov len tranzitným stupňom kvalifikácie

BRATISLAVA 26. júna (WebNoviny.sk) - Bakalársky titul je pre drvivú väčšinu vysokoškolákov na Slovensku len tranzitným, a nie konečným stupňom kvalifikácie. Podiel magistrov a inžinierov v demografickom ročníku ľudí od 23 do 28 rokov prekračuje 35 percent. Vo svojej štúdii to uvádza pracovisko Fakulty managementu Univerzity Komenského Centrum edukačného manažmentu (CEM). Univerzita Komenského o tom informovala na svojej internetovej stránke. V priemere 27 sledovaných krajín OECD tvorí pritom podiel magistrov a inžinierov len 15 percent z ľudí od 23 do 28 rokov a v priemere 22 sledovaných krajín EÚ len 17 percent. Nad úroveň 20 percent sa podiel absolventov druhého stupňa vysokoškolského štúdia medzi všetkými sledovanými vyspelými krajinami OECD a EÚ dostal iba v piatich krajinách. Okrem Slovenska to bolo ešte vo Fínsku, v Dánsku, na Islande a v Českej republike. Slovenské vysoké školstvo sa vyčleňuje z trendov Slovensko pritom v tejto štatistike vedie rebríček s viac ako 10-percentným odstupom. Nepočítajú sa pritom slovenskí absolventi vysokých škôl v zahraničí. Centrum edukačného manažmentu tvrdí, že strategické zmeny vo vysokom školstve by mali túto situáciu intenzívnejšie reflektovať. Slovenské vysoké školstvo sa totiž touto charakteristikou vyčleňuje z trendov vo vyspelých krajinách v priestore EHEA (European Higher Education Area - Európsky priestor vysokoškolského vzdelávania). „Dopady sú, samozrejme, v rovine devalvácie hodnoty diplomov absolventov na pracovnom trhu a tiež v rovine účelnosti využitia vynaložených prostriedkov na vysoké školstvo. Príčiny vzniknutého stavu treba hľadať v legislatívnom a finančnom rámci riadenia vysokého školstva, rovnako ako v systéme riadenia kvality, vrátane akreditačných procesov," uvádza Centrum edukačného manažmentu. Absencia motivačných faktorov k zmene Problémom je podľa centra absencia motivačných faktorov k zmene tak na strane vysokých škôl, ako aj pracovného trhu, ktorý nie je pripravený bakalárov so súčasným kvalifikačným profilom vo väčších počtoch prijímať. Zmysluplná redukcia počtu študentov na druhom stupni vysokoškolského štúdia by pritom podľa centra zásadným spôsobom uvoľnila prostriedky pre dofinancovanie iných, vitálnych potrieb vysokých škôl. Centrum edukačného manažmentu vzniklo v závere roku 2016 pri Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave. Poslaním centra je predovšetkým vedecká, analytická a tiež informačná činnosť v oblasti riadenia a rozvoja terciárneho vzdelávania. Viac k témam: CEM Centrum edukačného manažmentu, EHEA European Higher Education Area - Európsky priestor vysokoškolského vzdelávania, OECD Organizácia pre hospodársku spoluprácu a rozvoj, školstvo, vysoké školyZdroj: Webnoviny.sk - Bakalársky titul je pre väčšinu vysokoškolákov len tranzitným stupňom kvalifikácie © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Bakalársky titul je pre väčšinu vysokoškolákov len tranzitným stupňom kvalifikácie

Štrajk vo Volkswagene sa skončil, odbory vybojovali zamestnancom lepšie podmienky

BRATISLAVA 25. júna (WebNoviny.sk) - Novú kolektívnu zmluvu dohodli Moderné odbory Volkswagen a ich zamestnávateľ na viac ako dva roky, od 1. júna do 31. augusta 2019. "Týmto spôsobom sme sa rozhodli prispieť k zabezpečeniu dlhodobej perspektívy pre našich zamestnancov aj pre spoločnosť," uviedla hovorkyňa Volkswagenu Lucia Kovarovič Makayová. Ako spresnila, tabuľkové tarifné mzdy sa zvýšia o 4,7 % k 1. júnu, ďalších 4,7 % si zamestnanci pripíšu k 1. januáru 2018 a zvyšných 4,1 % od 1. novembra 2018 do 31. augusta 2019. "S novým systémom bude možné od roku 2018 zvýšiť tarifnú triedu vyššiemu počtu zamestnancov v rámci organizačnej jednotky v priebehu jedného roka," dodala Makayová. Odporúčame:Štrajk zamestnancov Volkswagen je podľa Fica legitímny, koncern by mal vyplácať rovnaké platy Podľa predsedu odborov Zoroslava Smolinského sa vo firme zrušia tarifné triedy 1 a 2. Noví zamestnanci budú od 1. augusta tohto roka nastupovať s tarifnou triedou 3, pričom doterajší zamestnanci v tarifnej triede 2 budú preradení automaticky do tarifnej triedy 3. Zamestnanci tiež nad rámec zákona dostanú jeden deň dovolenky. Ten bude platiť pre roky 2018 a 2019 za predpokladu platnosti dohody o konte pracovného času. Volkswagen tiež vyplatí náhradu príjmu počas prvých troch dní pracovnej neschopnosti vo výške 40 % priemernej mzdy. Zvýši sa tiež príspevok pre dobrovoľných darcov krvi. Oficiálne vyhlásenie ku kolektívnej zmluve dá spoločnosť na brífingu v pondelok o 10:00. "Všetky body, ktoré sme chceli, máme v podstate uzatvorené," zhodnotil po rokovaniach Smolinský, ktorý poďakoval všetkým zamestnancom, ktorí sa do štrajku zapojili. Šesťdňový štrajk v slovenskom Volkswagene sa tak končí, v pondelok o 6:00 sa výroba obnoví v plnej miere. Slovakia. Viac k témam: Moderné odbory Volkswagen, štrajk v automobilke Volkswagen Slovakia, Volkswagen SlovakiaZdroj: Webnoviny.sk - Štrajk vo Volkswagene sa skončil, odbory vybojovali zamestnancom lepšie podmienky © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Štrajk vo Volkswagene sa skončil, odbory vybojovali zamestnancom lepšie podmienky

Spoločnosť Wizz Air začala z Košíc lietať do dvoch nových destinácií

BRATISLAVA 25. júna (WebNoviny.sk) - Nízkonákladová spoločnosť Wizz Air začala z Košíc prevádzkovať dve nové letecké spojenia do nemeckého Kolína a izraelského Tel Avivu. Z Košíc do Kolína bude firma lietať dvakrát týždenne, podľa letného letového poriadku vo štvrtok a v nedeľu a v pondelok a piatok podľa zimného letového poriadku. Do Tel Avivu sú lety plánované na utorok a sobotu počas letného letového poriadku a v stredu a sobotu počas zimného letového poriadku. Wizz Air tak rozšíril svoju sieť spojení z Košíc na štyri. Informovala o tom spoločnosť Wizz Air v tlačovej správe. Za prvých päť mesiacov tohto roka prepravil Wizz Air na svojich košických linkách viac ako 82 tisíc cestujúcich. Svoju prevádzku na Slovensku z Košíc začala spoločnosť v roku 2013. V roku 2015 sa Košice stali dvadsiatou základňou Wizz Airu, ktorý tam umiestnil jeden Airbus A320 a zamestnal 42 lokálnych profesionálov do svojich posádok. Počas minulého roka zaznamenal Wizz Air 25-percentný medziročný rast, pričom previezol viac ako 300 tisíc cestujúcich cez Bratislavu, Košice a Poprad. Viac k témam: letecká doprava, Wizz AirZdroj: Webnoviny.sk - Spoločnosť Wizz Air začala z Košíc lietať do dvoch nových destinácií © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Spoločnosť Wizz Air začala z Košíc lietať do dvoch nových destinácií

Ropa posilnila, zdraželo aj zlato

NEW YORK 25. júna (WebNoviny.sk) - Ceny ropy v závere týždňa stúpli. Ľahká americká ropa si pripísala 27 centov a uzavrela na úrovni 43,01 USD za barel. Severomorská ropa Brent, ktorej cena sa považuje za medzinárodnú referenčnú cenu, zdražela o 32 centov na 45,54 USD za barel. Veľkoobchodná cena benzínu na americkom trhu sa však nezmenila a uzavrela vo výške 1,43 USD za galón. Stagnovala aj cena vykurovacieho oleja, a to na úrovni 1,37 USD za galón. Drahé kovy si v piatok prilepšili. Zlato zdraželo o 7 USD na hodnotu 1 256,40 USD za uncu. Cena striebra sa tiež zvýšila, a to o 14 centov na úroveň 16,65 USD za uncu. Viac k témam: ropa, zlatoZdroj: Webnoviny.sk - Ropa posilnila, zdraželo aj zlato © SITA Všetky práva vyhradené.

logo Ropa posilnila, zdraželo aj zlato

AKTUÁLNE SPRAVODAJSTVO

Z vojenského skladu pri Martine malo zmiznúť 300-tisíc nábojov
Euro posilnilo, výrazne ho podporil optimizmus Draghiho
Facebook bojuje proti nenávistným prejavom, maže takmer 70-tisíc príspevkov týždenne
Európu zasiahla séria kybernetických útokov, najviac ovplyvnili Ukrajinu
Na Slovenských hradoch môžu vystúpiť popri známych spevákoch aj začínajúci hudobníci
Sagan bude počas Tour de France naživo odpovedať na otázky fanúšikov, vyberie tie najzaujímavejšie
Zásady, ktoré by ste mali dodržiavať počas extrémne vysokých až tropických letných teplôt
Moskva protestuje proti cvičeniu NATO, posilní svoju západnú hranicu

Recept dňa

Primátorské pirohy

- na 30-35 kusov
250 g varených zemiakov
½ kg hladkej múky
voda
olej
kyslá smotana
kôpor

Plnka:
1 vajce
250 g tvarohu
soľ

Uvarené zemiaky nechajte vychladnúť, potom ich roztlačte a zmiešajte s múkou a vodou. Vypracujte vláčne cesto. Vyvaľkajte ho na tenký, asi 2 až 3 mm plát. Pokrájajte na štvorce. Plnku klaďte na štvorce, preložte do trojuholníka a okraje spojte. V horúcom oleji vyprážajte z oboch strán dozlatista. Podávajte s kyslou smotanou ochutenou posekaným kôprom.

Plnka: Tvaroh vymiešajte so soľou a s vajcom.

Dobrá rada

Čkanie

vypite pohár vody zdvihnutými rukami nad hlavou nech vám pri tom niekto pomôže

Stavebník

Rady pri stavbe dreveného chodníka z guľatiny

Pri používaní guľatiny z lesa je nutné pre drevený chodník rezať len zdravé drevo, nenapadnuté plesňami a hlavne nie drevokaznými hubami.

Valid XHTML 1.0 Strict Ověřit CSS!

Internetové služby

Obce v regióne mesta

Leopoldov-Červenék, Koplotovce, Madunice, Malženice, Pečeňady, Trakonice, Tepličky, Žltkovce,
Kontakt O nás Reklama Podmienky použitia
lang